I mine stilleben billeder tager jeg udgangspunkt i det klassiske stilleben, hvor man gør meget ud af opsætning, placering, symbolisme og udformning. På traditionel vis tager jeg udgangspunkt i et konkret rum og/eller interiøret i rummet.
Mine værkerne behøver til gengæld ikke være naturtro eller en nøjagtig gengivelse af tingene. Som noget nyt forsøger jeg at tilføre f.eks. personer og andre levende væsner for derved at åbne nye fortolkninger af, hvad stilleben også kan være.
Jeg prøver samtidig at skabe en sammenhæng i de ting der er på billedet, så de derved bidrager til at fortælle en historie.
Når vores hverdag forandres drastisk fra den ene dag til den anden, er der fare for, at vi bliver kastet omkuld. Vi ”går i sort”. Men indimellem kan det være godt med mørket og vi ikke ser lyset så meget, at vi slet ikke kan se lyset i mørket. For når mørket og stilheden får plads, ser vi en anden verden. Og uden mørket kan det være svært at se lyset.
I mine stilleben billeder tager jeg udgangspunkt i det klassiske stilleben, hvor man gør meget ud af opsætning, placering, symbolisme og udformning. På traditionel vis tager jeg udgangspunkt i et konkret rum og/eller interiøret i rummet.
Mine værkerne behøver til gengæld ikke være naturtro eller en nøjagtig gengivelse af tingene. Som noget nyt forsøger jeg at tilføre f.eks. personer og andre levende væsner for derved at åbne nye fortolkninger af, hvad stilleben også kan være.
Jeg prøver samtidig at skabe en sammenhæng i de ting der er på billedet, så de derved bidrager til at fortælle en historie.
Når vores hverdag forandres drastisk fra den ene dag til den anden, er der fare for, at vi bliver kastet omkuld. Vi ”går i sort”. Men indimellem kan det være godt med mørket og vi ikke ser lyset så meget, at vi slet ikke kan se lyset i mørket. For når mørket og stilheden får plads, ser vi en anden verden. Og uden mørket kan det være svært at se lyset.